sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

kesä, olet rakas

Tänään on ollut ihan täy-del-li-nen sunnuntai! Myös perjantai oli kiva kun istuin eka yhden kaverin kanssa puistossa ja siitä siirryin toisten kavereiden luokse toiseen puistoon josta sitten jatkoimme baariin. Eilen meni ehkä vähän hukkaan se vapaapäivä aurinkoineen, mutta kieltämättä kunnon nollaaminen sohvalla aamusta iltaan maaten tuli tarpeeseen. Mutta tänään, oi että! Lähdettiin heti aamusta herättyämme Dänin kanssa eväinemme ja kirjojemme Tokoinrantaan ottamaan sitä aurinkoa ja siinä jossain vaiheessa alettiin miettimään olisko jo mun porukoiden uima-allas täytetty vedellä. Pikainen soitto äidille varmisti että olihan se. Kipaistiin nopeasti himasta hakemassa uimakamat, käveltiin Vaasankadun poikki jossa jengi oli levittäytynyt kadulle kirppistelemään (kuinka siistiä että se on näin kesäksi muutettu kävelykaduksi), ja hypättiin bussiin kohti Päiväkumpua.

Perillä sitten uitiin, syötiin, korkattiin pari skumppapulloa, oltiin, nautittiin ja pelattiin fudista. Äsken saatiin vielä avoautossa kyyti kotiin. Kaikkea tällaista siistiä koko kesälle kiitos! Tämän hetkinen vuodenaika on ehkä elämässä se mitä eniten fiilaan ja rakastan, silloin jos milloinkaan tuntee elävänsä. Siksi onkin tosi harmi että se kestää vain sen yksi neljäsosan vuodesta. Kyllä mä omalla tavalla aina fiilistelen muitakin vuodenaikoja, mutta niiden viehätys kestää tasan sen viikon korkeintaan. Sitten tuleekin taas ikävä kesää jota jaksaa fiilistellä koko sen lyhyet kolmisen kuukautta + muun ajan vuodesta. Mä en tosissaan tiedä mitä mä vielä täällä Suomessa enää teen, mutta kai se on loppujen lopuksi niin hankalaa irrottautua tutusta ja turvallisesta ja kaikista läheisistä. Olen mä kyllä niin saletti, että vielä jonain päivänä mun osoite tulee olemaan jossain maassa jossa on ympärivuotinen kesä. Kyllä sitä aina Suomeen pääsee kun alkaa esim. lumi ja laskuhommat himottaan. Tosin on tämä Suomen kesä yöttömine öineen niin ainutlaatuinen että ehkä sitä tarvis siinä vaiheessa jonkun kesämajoituksen täältä. Tai voisko tää ilmasto tehdä jonkin kuperkeikan niin että tänne pohjoiseen saataisiin ympärivuotinen kesä?













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti